Thursday, July 9, 2015

Vitamin supplement tambahan

Assalamualaikum....

sihat tak harini?
Alhamdulillah..

Harini nak cerita pasal mende ni.
Sebab ape?
sebab nak sedarkan diri sendiri supaya mendisiplinkan diri. Grr

Alkisahnya,
start makan vitamin dan supplemnt sejak zaman degree dulu.
Vitamin dan makanan tambahan ni penting untuk orang macam aku yang makan tak terjaga sangat ni.

Ni yang aku makan waktu zaman study dan bila dah kerja:
VCO (ni makan waktu study sebab jadi dropship jual VCO ni)
B Complex
Vitamin C
Evening Primrose Oil
Omega Minyak Ikan (ibu yang belikan)

Beberapa bulan sebelum kahwin da start consume asid Folik.

Sekarang

Untuk detox dan pecah lemak:
Dutox Tea Total Image
Lechitin

Vitamin dan Supplement
Asid Folik
Vitamin C (Yg ni guna brand Redoxon, sedap sangat ^^)
Vitamin E
Pati Delima Gulsan
Susu Kambing

tapi nak dapat hasil yang memuaskan kena la disiplin cik kak oi.

aku ni pun rase nak ketok diri sendiri je selalu
dah kenapa asik skip je nak makan ?
Beli rajin pulak. Aigoo

Lepas ni kene buat jadual makan supplement biar tak lupa.
* Ni kalau suami baca mesti geleng kepala, sebab aku dok sebut2 je selalu tapi buatnye tidak. huhu

Doakan aku berjaya mendisiplinkan diri makan vitamin dan supplemen untuk kesihatan diri ^^


No comments:

Post a Comment


Post Pilihan

randomposts

Followers